وبلاگ سیب های سرخ

زندگی را با طعم سیب سرخ تجربه کنید

وبلاگ سیب های سرخ

زندگی را با طعم سیب سرخ تجربه کنید

جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷ ق.ظ

آموزش طرز تهیه ماکارونی به روش ایرانی

طرز تهیه ماکارونی

آموزش دستور پخت طرز تهیه ماکارونی با قارچ سویا سس سفید رشته ای با مرغ در پلوپر با خامه

ماکارونی یکی از غذاهای بسیار محبوب و فراگیر در جهان است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته شده می باشد. ماکارونی که در برخی کشورها با نام اسپاگتی شناخته می شود مانند غذاهایی مثل لازانیا و پاستا اصالتی ایتالیایی دارد. آشپزهای ایرانی ماکارونی را با روشی درست می کنند که بیشتر باب میل ایرانیان است ، زیرا در بیشتر کشورها ماکارونی را در آب جوش می ریزند و بعد از ۱۵ دقیقه با سس کچاپ سرو می کنند !

مواد لازم برای ۴ نفر
ماکارونی ۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
قارچ ۱۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

دستور پخت ماکارونی

 
 

مرحله اول

ابتدا باید سس ماکاورنی را آماده کنیم ، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم سپس به همراه مقداری روغن مایع در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز نرم و سبک شود. در ادامه مقداری ادویه زردچوبه به پیاز می افزاییم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

 
 

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و  خوب تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در همین حین فلفل دلمه ای و قارچ را پس از شستشو به صورت دلخواه خرد می کنیم و به همراه نخود فرنگی به تابه اضافه می کنیم. نخود فرنگی ، قارچ و فلفل دلمه ای را هم کمی تفت می دهیم سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم.

 
 

مرحله سوم

رب گوجه فرنگی را خوب تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود ، علاوه بر این تفت دادن رب باعث می شود در پایان پخت ماکاورنی خوشرنگ تری داشته باشیم. پس از تفت دادن رب گوجه فرنگی ۱ لیوان آب اضافه می کنیم و درب تابه را قرار می دهیم تا گوشت به آرامی بپزد.

 
 

مرحله چهارم

هر چند دقیقه یکبار مواد سس ماکارونی را هم می زنیم تا ته نگیرد. زمانی که آب داخل تابه تبخیر شد سس آماده است. پس از اینکه سس ماکارونی اماده شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

 
 

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه پر از آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به سرعت به جوش بیاید. در ادامه مقداری نمک و روغن مایع داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید آب درون قابلمه به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش امد ماکاورنی ها را داخل آب قرار دهید.

 
 

مرحله ششم

اجازه دهید ماکارونی هم کمی نرم شوند سپس آنها را از داخل آب جوش خارج کنید و با آب سرد آبکشی کنید. زمان دقیق آبکشی ماکارونی ها زمانی است که اطراف ماکارونی ها نرم و مغزشان سفت است. به اصلطاح عامیانه باید ماکارونی را کمی زنده بردارید تا پس از پایان پخت ماکارونی شما له یا خیلی نرم نشود.

 
 

مرحله هفتم

در این مرحله قابلمه ای که برای پخت ماکارونی در نظر گرفته اید روی حرارت قرار دهید و کمی روغن داخل آن بریزید. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و کف قابلمه بچینید. اجازه دهید سیب زمینی ها کمی سرخ شوند سپس کمی از ماکارونی آبکش شده را روی سیب زمینی ها می ریزیم.

 
 

مرحله هشتم

پس از اینکه روی سیب زمینی ها را با ماکاورنی پوشاندیم کمی از سس ماکارونی را اضافه می کنیم و به همین ترتیب قابلمه را با لایه هایی ماکاورنی آبکش شده و سس ماکاورنی پر می کنیم. توجه داشته باشید که لایه آخر باید حتما ماکارونی باشد.

 
 

مرحله نهم

در پایان درب قابلمه را قرار می دهیم و حرارت را زیاد می کنیم تا بخار درون قابلمه بپیچد سپس حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم ماکارونی با حرارت ملایم دم بکشد. تقریبا یک ساعت زمان نیاز تا ماکاونی دم بکشد.

 
 

مرحله دهم

پس از اینکه ماکارونی آماده شد آنرا درون قابلمه مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط ماکارونی برسد سپس در صورت تمایل کمی روغن به آن می دهیم. پس از کشیدن ماکاورنی در دیس می توانید از سیب زمینی های طلایی شده برای تزیین آن استفاده کنید.

 

منبع :

spaghetti recipe